Korece Harfler ve Okunuşları - Kalbim Kore'de Kaldı

Games

test banner

Post Top Ad

Responsive Ads Here

Korece Harfler ve Okunuşları

Share This


Bugün size Kore alfabesinde bahsetmek istiyorum ve bildiğim kadarıyla size anlatmaya çalışacağım.Harflerin başta ve son da olmalarına göre okunuşları değişiyor bu yüzden öncelikle bundan bahsedelim. 


ㄱ     g/k ....... Basta olursa 'K' Ortada veya sonda olursa 'G' olarak okunur

ㄷ     d   ....... Başta olursa 'T'  Ortada veya sonda olursa 'D' olarak okunur    

ㅂ     b/p  ...... Başta olursa 'P'  Ortada veya sonda olursa 'B' olarak okunur

ㅈ     j (c) ....... Başta olursa C-Ç arası bir harfle (C'ye daha yakın) Ortada olursa 'C' SOnda olursa 'D' sesiyle okunur      

ㅅ     s ....... Başta veya ortada olursa 'S'  Sonda olursa 'D' diye okunur         

ㄴ     n   ........ N sesiyle okunur    
   
ㄹ     r/l  ........ Başta olursa 'R'  Ortada veya sonda olursa 'L' olarak okunur       

ㅁ     m ........ M sesiyle okunur       

ㅇ     ng ........ NG sesiyle okunur . ( G harfi genizden gelecek şekilde )        

ㅎ     h ........ Başta olursa 'H' olarak Sonda olursa 'D' sesiyle okunur         

ㅋ     k  .......  K sesiyle okunur         

ㅌ     t ......... T sesiyle okunur              

ㅍ     p ....... P sesiyle okunur          

ㅊ     ch (ç) ..... Başta ve ortada olursa 'Ç' sesiyle Sonda olursa 'D' sesiyle okunur                                                                                 
       
ㅏ     a                       ..... A sesiyle okunur

ㅓ     eo (o)               ..... O sesiyle okunur

ㅗ     o (yuvarlak o)   ..... O-U arasında bir sesle okunur ( O'ya daha yakın )

ㅜ     u                       ...... U sesiyle okunur

ㅐ     ae (geniş e)      ..... E sesiyle okunur

ㅔ     e                       ..... E sesiyle okunur

ㅡ     ı (eu)                ..... I sesiyle okunur

ㅣ     i                        .....İ sesiyle okunur

ㅑ    ya                       ..... Ya sesiyle okunur

ㅕ    yeo ( normal yo) ..... Yo sesiyle okunur

ㅛ    yo (yuvarlak yo)  ..... Yo-Yu arası bir sesle okunur

ㅠ    yu                        ..... Yu sesiyle okunur

ㅒ    yae  (ye)              ..... Ye sesiyle okunur

ㅖ    ye                        ..... Ye sesiyle okunur

ㅟ    wi (ü, vi)              ..... Wi sesiyle okunur

ㅚ    we (ö, ve)            ..... Oe sesiyle okunur

ㅢ    ıi                           ..... Ii sesiyle okunur

ㅘ    wa                        ..... Wa sesiyle okunur

ㅝ    weo                      ..... Wo sesiyle okunur

ㅙ    wae (ve)               ..... We sesiyle okunur

ㅞ    we (ve)                 ..... We sesiyle okunur

ㄲ          kk    ..... KK (Vurgulu ve sert bir şekilde )    

ㄸ          tt     ...... TT (Vurgulu ve sert bir şekilde )         

ㅃ          pp   ......  PP (Vurgulu ve sert bir şekilde )       

ㅉ         cc    ...... CC (Vurgulu ve sert bir şekilde )         

ㅆ         ss    ....... SS (Vurgulu ve sert bir şekilde ) 

Başta biraz karışık gelebilir o yüzden anlamadığınız yeri sorun lütfen :)




12 yorum:

  1. Sonda olursa '....' diye okunur demişsiniz acaba cümlenin sonundamı kelimenin sonundamı😁✌

    YanıtlaSil
  2. Acaba siz Kore'ce biliyor musunuz? Ve öğrenmeniz ne kadar zaman aldı? Profesyonel yardım aldınız mı, yoksa kendi kendinize internet ve kitapları kullanarak mı öğrreniyorsunuz? Biraz çok soru olmuş olabilir :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben kursa gitmiştim ordan biliyorum devamındaysa kendi çabalarımda geliştirdim. Hem kullandığım kaynaklar hem kitaplar ve uygulamalar çok destekleyici oldular. :) ayrica teşekkür ederim ziyaretiniz için

      Sil
    2. Peki zor oldumu ben sanki zorlanıyorum

      Sil
    3. Hangi uygulamalar onlar acaba?

      Sil
  3. Ben teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  4. Ben Korece öğrenmek istiyorum fakat hiç bunula ilgili bir kurs bulamıyorum ve öğretmen de olmadığı için size sormak istedim. Bunların çoğunun okunuşu aynı mesela hece sonunda D harfi veren çok fazla harf var bunların kullanımı Nasıl oluyor acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben Korece öğrenmek istiyorum ama alfabeyi yazılı olarak bulamıyorum verebilirmisin ve türkçe de bulamıyorum anliyim

      Sil
  5. Çok teşekkürler baya destek oldunuz🙂👍

    YanıtlaSil
  6. Peki bunlar doğru dim yanlış öğrenmek istemiyorummm😚😚😚

    YanıtlaSil

Post Bottom Ad

Responsive Ads Here

Pages